Program obrad

Sobota 28.01.2017


Rejestracja 8:00-9:45

Stolik rejestracyjny będzie otwarty również przez cały czas trwania obrad w korytarzu tuż przed wejściem do Sali Rady Wydziału.

Uroczyste otwarcie konferencji 9:45-10:00

Panel I 10:00-11:30

Dr Mikołaj Marcela, Uniwersytet Śląski, Nowy zremiksowany świat. O remiksologii Davida J. Gunkela

Mgr Jakub Alejski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wpływ ekosystemu medialnego na proces konstruowania doświadczenia medialnego

Mgr Damian Binkowski, Uniwersytet Gdański, Disco re-edit a zasada wariacyjności nowych mediów

przerwa kawowa 11:30-12:00

 Panel II 12:00-13:30

Gerard Ronge, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Mowa pozornie zależna i personalna perspektywa narracyjna w adaptacji filmowej, na przykładzie Panien z Wilka Andrzeja Wajdy

Adrianna Woroch, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Film dramatyczny jako szczególny rodzaj adaptacji na podstawie filmu Śmierć i dziewczyna Romana Polańskiego

Mgr Julia Śliwińska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Duże zwierzę Jerzego Stuhra jako filmowa adaptacja literatury

przerwa obiadowa 13:30-15:00

Panel III 15:00-16:30

Mgr Monika Dzida, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, O związkach muzyki z literaturą interdyscyplinarnie

Eliza Matusiak, Uniwersytet Łódzki, Dramaturgia a narracja – czy obecność narratora jest konieczna w artystycznym dziele audialnym?

Krzysztof Boczek, Uniwersytet Łódzki, Czy Orson Wells wywołał “Wojnę światów”? Analiza struktury słuchowiska oraz jego wpływu na odbiorcę na przykładzie adaptacji radiowej powieści H.G Wellsa

przerwa kawowa 16:30-17:00

Panel IV 17:00-18:30

Mgr Ewa Mikuła, Uniwersytet Łódzki, Remediacja książki – remediacja druku. Nowoczesne publikacje elektroniczne

Mgr Barbara Szymczak-Maciejczyk, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Sen o Kopciuszku. Od adaptacji po transmedialność

Mgr Michał Bomastyk, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Lalka Barbie jako ikona potrzebująca ciągłej remediacji. Od teorii Uses and Gratifications do teorii kultywacji

przerwa kawowa 18:30-19:00

Panel V 19:00-20:30

Dr Jerzy Stachowicz, Uniwersytet Warszawski, Sherlock Holmes w świecie smartfonów – remediacja na marginesie adaptacji

Mgr Agnieszka Urbańczyk, Uniwersytet Jagielloński, Kanon jako kwestia ekonomiczna. Blockbustery i produkcje fanowskie w relacji do oryginału na przykładzie „Star Treka”

Mgr Krzysztof M. Maj, Uniwersytet Jagielloński / Ośrodek Badawczy Facta Ficta w Krakowie, Adaptacja i remediacja a ekspansja świata

Niedziela 29.01.2017


 Panel VI 8:00-9:30

Mgr Grzegorz Zyzik, Uniwersytet Opolski, Nowe jak stare. Zjawisko demake’u w kulturze graczy

Jakub Kowalik, Uniwersytet Łódzki, Porażka liniowości – ekranizacje gier wideo

Katarzyna Kurowska, Uniwersytet Jagielloński, Planszonizacja – z serialu na grę planszową. Propozycja narzędzi badawczych

Mgr Michał Wilk, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Hipertekst, gra, narracja. Problem hipertekstowych gier paragrafowych

przerwa kawowa 9:30-10:00

Panel VII 10:00-11:30

Mgr Hanna Strużyna, Uniwersytet Opolski, O sposobach adaptowania literatury przez komiksowych twórców na podstawie serbskich komiksów “Treći argument” Zorana Tucicia i Zorana Stefanovicia oraz “Čovek koji je jeo smrt” Predraga Gikicia i Dragoslava Jovanovicia

Dr Elżbieta Wiącek, Uniwersytet Jagielloński, Persepolis 2.0. – détournement, sequel czy hommage à Marjane Satrapi?

Marcin Chudoba, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Komiksowe adaptacje literatury na polskim rynku wydawniczym

przerwa kawowa 11:30-12:00

Panel VIII 12:00-13:30

Dr Anna Gutowska, Uniwersytet Jana Kochanowskiego Kielce, Adaptacja jako re-righting: przypadek serialu Dom grozy (Penny Dreadful)

Dr Ksenia Olkusz, Ośrodek Badawczy Facta Ficta w Krakowie, Transfikcjonalne panoptikum potworności w serialowym retellingu grozy literackiej

Mgr Agnieszka Całek, Uniwersytet Jagielloński, Pierwowzór literacki Schrödingera. Relacje sagi „Pieśń lodu i ognia” oraz serialu telewizji HBO w opowieści transmedialnej Gra o tron

przerwa obiadowa 13:30-15:00

Panel IX 15:00-16:30

Dr Marcin Niemojewski, Uniwersytet Warszawski, Między mitem a rynkiem. O uwikłaniu adaptacji dzieła Tolkiena w konteksty kulturowe

Mgr Agnieszka Powierska, Obraz – esej – film. Młyn i krzyż Lecha Majewskiego

Mgr Piotr Czerkawski, Uniwersytet Wrocławski, „Była Lo. Po prostu Lo…”. Strategie artystyczne w adaptacjach powieści Vladimira Nabokova

 

przerwa kawowa 16:30-17:00

Panel X 17:00-18:30

Mgr Stanisław Dunin-Wilczyński, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Adaptowanie Fleminga czyli budowanie napięcia w Casino Royale

Mgr Krzysztof Brenskott, Uniwersytet Jagielloński, Od ekranizacji, przez remake i spin off, do corss-overu i rebootu, czyli historia pewnej przeklętej kasety

Mgr Mariusz Janik, Uniwersytet Wrocławski, Nietypowa adaptacja – relacja między słowem i obrazem – analiza filmoznawcza filmu Ogniem i mieczem w reżyserii Fernando Charcio

 

przerwa kawowa 18:30-19:00

Panel XI 19:00-20:30

Mgr Małgorzata Rzepczyńska, Uniwersytet Gdański, Gen kulturowy jako element ‘reiteracyjny’ twórczości Williama Blake’a na podstawie filmu Truposz Jima Jarmuscha

Dr Ewa Drab, Uniwersytet Śląski, Fantastyczna reinterpretacja i kreatywna adaptacja przestrzeni miejskiej na potrzeby urban fantasy i jej przekładu

Mgr Magdalena Wąsowicz, Uniwersytet Jagielloński, Z kart podręczników na scenę: reprezentacje historii w węgierskim musicalu

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s